<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><xml><records><record><source-app name="Biblio" version="6.x">Drupal-Biblio</source-app><ref-type>17</ref-type><contributors><authors><author><style face="normal" font="default" size="100%">Arja T Erkkilä</style></author><author><style face="normal" font="default" size="100%">Nirupa R Matthan</style></author><author><style face="normal" font="default" size="100%">David M Herrington</style></author><author><style face="normal" font="default" size="100%">Alice H Lichtenstein</style></author></authors></contributors><titles><title><style face="normal" font="default" size="100%">Higher plasma docosahexaenoic acid is associated with reduced progression of coronary atherosclerosis in women with CAD</style></title><secondary-title><style face="normal" font="default" size="100%">Journal of Lipid Research</style></secondary-title></titles><keywords><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Aged</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Animals</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Cohort Studies</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Coronary Artery Disease</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Dietary Fats</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Docosahexaenoic Acids</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Eicosapentaenoic Acid</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Female</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Fishes</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Humans</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Middle Aged</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Prospective Studies</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Risk Factors</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Triglycerides</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">Unsaturated</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">{alpha-Linolenic} Acid</style></keyword><keyword><style  face="normal" font="default" size="100%">{Double-Blind} Method</style></keyword></keywords><dates><year><style  face="normal" font="default" size="100%">2006</style></year></dates><urls><web-urls><url><style face="normal" font="default" size="100%">http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16983146</style></url></web-urls></urls><number><style face="normal" font="default" size="100%">12</style></number><volume><style face="normal" font="default" size="100%">47</style></volume><pages><style face="normal" font="default" size="100%">2814–2819</style></pages><language><style face="normal" font="default" size="100%">eng</style></language><abstract><style face="normal" font="default" size="100%">Fish intake, eicosapentaenoic acid {(EPA),} docosahexaenoic acid {(DHA),} and in some cases alpha-linolenic acid {(ALA)} have been associated with reduced risk of cardiovascular events and death. The association between n-3 fatty acids in plasma lipids and the progression of coronary artery atherosclerosis was assessed among women with established coronary artery disease {(CAD).} A prospective cohort study involved postmenopausal women (n = 228) participating in the Estrogen Replacement and Atherosclerosis Trial. Quantitative coronary angiography was performed at baseline and after 3.2 +/- 0.6 (mean +/- {SD)} years. Women with plasma phospholipid {(PL)} {DHA} levels above the median, compared with below, exhibited less atherosclerosis progression, as expressed by decline in minimum coronary artery diameter (-0.04 +/- 0.02 and -0.10 +/- 0.02 mm, respectively; P = 0.007) or increase in percentage stenosis (1.34 +/- 0.76% and 3.75 +/- 0.74%, respectively; P = 0.006), and had fewer new lesions [2.0% (0.5-3.5%) of measured segments (95% confidence interval) and 4.2% (2.8-5.6%), respectively; P = 0.009] after adjustments for cardiovascular risk factors. Similar results were observed for {DHA} in the triglycerides {(TGs).} {EPA} and {ALA} in plasma lipids were not significantly associated with atherosclerosis progression. Consistent with higher reported fish intake, higher levels of plasma {TG} and {PL} {DHA} are associated with less progression of coronary atherosclerosis in postmenopausal women with {CAD.}</style></abstract><notes><style face="normal" font="default" size="100%">{PMID:} 16983146</style></notes></record></records></xml>